RUILEN OF RETOURNEREN

Kan ik een artikel ruilen?

Wil je graag hetzelfde artikel ruilen voor een andere maat dan kun je het beste een nieuwe bestelling plaatsen. Dat is de snelste en meest efficiente manier. De maat die je retourneert wordt door ons verwerkt en terug betaald.

Binnen welke termijn kan ik een artikel ruilen of retourneren?

Ruilen of retourneren is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, mits het artikel geen sporen van gebruik vertoont. We verwachten dat schoenen in een onbeschadigde en originele schoenendoos zitten, zoals wij deze ook aan jou verstuurd hebben. Hergebruik bij voorkeur de verpakkingsmaterialen van Marjon Snieders, zo dragen we allemaal bij aan het minimaliseren van afvalmaterialen.

 

Worden er kosten in rekening gebracht voor het ruilen van een artikel?

Het ruilen van eenzelfde artikel voor een andere maat is gratis. Alleen voor het ruilen van sale- en afgeprijsde artikelen rekenen wij € 6,95 verzendkosten. Deze worden verrekend met de openstaande factuur óf, bij gebruik van IDEAL, achteraf in rekening gebracht.

 

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Wij proberen de producten zo goed en duidelijk mogelijk weer te geven op onze shop door middel van professionele fotografie én door het artikel aan te vullen met een eerlijke en uitgebreide omschrijving. Ondanks dat kan het voorkomen dat je bij nader inzien een artikel liever wilt retourneren. Retourneren is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, mits het artikel geen sporen van gebruik vertoont. We verwachten dat schoenen in een onbeschadigde en originele schoenendoos zitten. Hergebruik bij voorkeur de verpakkingsmaterialen van Marjon Snieders, zo dragen we allemaal bij aan het minimaliseren van afvalmaterialen.

 

Start je retouraanvraag door hieronder op de button te klikken. Je wordt dan automatisch doorverwezen naar onze verzendpartner.

 

Start hier je retourzending


Het is niet verplicht om ons retouretiket te gebruiken, je mag ook een eigen verzendetiket van een eigen gekozen vervoerder gebruiken (dan is het versturen wel op eigen risico, dus het beste kun je dan het pakket voldoende  verzekerd versturen). 


Worden er kosten in rekening gebracht voor het retourneren van een artikel?

Wij rekenen geen retourkosten binnen Nederland, België en Duitsland voor alle niet afgeprijsde artikelen. Voor Sale-, en afgeprijsde artikelen rekenen wij binnen Nederland, België en Duitsland € 6,95 retourkosten. 

Let op! Indien je de gehele bestelling retour stuurt ontvang je het aankoopbedrag inclusief de eventueel in rekening gebrachte verzendkosten terug. Indien je een deel van de bestelling retour stuurt wordt alleen het aankoopbedrag van het betreffende artikel teruggestort en blijven de verzendkosten voor rekening van de klant.


Terugbetaling van mijn retour

Zodra wij het geretourneerde artikel volgens de voorwaarden hebben ontvangen storten wij gemiddeld diezelfde (werk)dag het verschuldigde bedrag (min eventuele verzendkosten bij Sale- en afgeprijsde artikelen) terug. Hiervoor gebruiken wij de bankgegevens waarmee de betaling oorspronkelijk mee is voltooid. Dit gaat allemaal via de payment provider Mollie, zoals ook de heenbetaling is gegaan. Ook betalingen met creditcard (VISA, Mastercard, American Express) worden, uit veiligheidsoverwegingen ook weer via de creditcardmaatschappij teruggestort. Heb je betaald met Riverty (voorheen Afterpay)? Dan zullen wij de openstaande factuur annuleren of aanpassen bij Riverty.

 

Kan ik mijn retourzending volgen?

Bij het afgeven van je retourpakket ontvang je van je vervoerder een verzendbewijs met daarop een track&trace code. Door middel van deze code kun je op de site van de betreffende vervoerder je retour volgen.