"Ugly for a reason?" Birkenstock 1774

door Marjon Snieders
11 Mei 2023

"Ugly for a reason?"
Birkenstock 1774
 

Birkenstock: Van lachertje naar onwaarschijnlijk wereldwijd stijlicoon.
"This shoe cares for you!"


De New York Times onderzocht, in samenwerking met T Brand Studios, hoe het toch komt dat het orthopedisch model van Karl Birkenstock uitgroeide tot een wereldwijd stijlicoon, voorzien van luxe, fashion en een iconische vormgeving. Hiervoor spraken ze o.a. met Kristina Blahnik, CEO van Manolo Blahnik, die aangeeft dat ze Birkenstock nooit als lelijk zou durven omschrijven juist omdat ze als merk zo overtuigend geslaagd zijn in het maken van een maximale impact met een eenvoudige vorm van comfort, draagbaarheid en functionaliteit.

 

Shop Birkenstock 1774 exclusief online bij Marjon Snieders

 


"Denk je aan sandalen, dan denk je aan Birkenstock!"_ Stefano Pilati

 

Stijl bepalen is vaak het makkelijkste deel in het tot stand komen van een nieuw schoendesign, dit hangt namelijk vooral af van de (voor)lopende trends in de tijdgeest van het moment. Om wereldwijd bereik te vinden en een product al die tijd relevant te houden heb je wel een uniek design nodig en dit is juist exact wat Birkenstock heeft bereikt. Stefano Pilati, voormalig hoofdontwerper van het mode-imperium Yves Saint Laurent, zegt: "Denk je aan sandalen, dan denk je aan Birkenstock!"

 

Shop Birkenstock 1774 exclusief online bij Marjon Snieders

 


"Ze maken mensen gelukkig én voeten gelukkig"



De
unique selling points van Birkenstock zijn al jaren hetzelfde: ze zijn goed voor je voeten, zowel ergonomisch als ondersteunend. Ze zijn praktisch en functioneel. En, als echte pioniers, zijn deze ontwerpen ook nog eens super ecologisch! Zo maken ze mensen gelukkig, en voeten gelukkig. En non off the less Birkenstocks zijn ageless!

Wat nog meer opvallend en zeer waardevol is aan Birkenstock is dat met het succes van hun “ugly” collecties ze eigenlijk uitdragen dat je mag zijn wie je bent en mag dragen wat jij mooi vindt. " "Birkenstock heeft zijn stem gevonden in de wereld van de glamour. Het is namelijk de toekomst van glamour, om het extreme van comfort en casualty samen te voegen tot een nieuwe hybride esthetiek (waarneming)." zegt Kristina Blahnik.

Fabio Piras, opleidingsdirecteur van Masters of Arts modeopleiding aan het London's Central St. Martin's, bevestigt dit: "Het dragen van fashion is een manier om jezelf te kunnen zijn. Daarom maakt een sandaal van Birkenstock, op de dag van vandaag, meer dan ooit een modieus statement."

Naast dat iets lelijks voor de één, iets heel bijzonder en moois kan zijn voor de ander, hebben wij gewoon ongelooflijk veel vertrouwen in de nieuwe 1774 collectie! Deze exclusieve en luxe lijn van Birkenstock heeft iconische modellen als de Arizona en Florida op een futuristische manier omgetoverd tot een hip en trendy collectie met behoud van de USP's waar Birkenstock zo geliefd door is!


Eigenlijk is de beste manier om het zelf te ontdekken en het gemak te ervaren door een paar Birkenstock 1774 slippers te bestellen! En dan zijn wij natuurlijk erg benieuwd naar jouw mening:

Ugly or design?

 

 

Wees de eerste om te reageren...
Laat een reactie achter
Recente artikelen
Coming soon! ASPESI: “Tijdloze innovatie in moderne essentials”
13 Jun 2024
Coming soon! ASPESI: “Tijdloze innovatie in moderne essentials”
Ontdek ASPESI bij Marjon Snieders: iconisch Italiaans design in buitengewone kwaliteit. Focus op jac ...
Lees verder
Buying in Milano
7 Jun 2024
Buying in Milano
Inkooptrip naar Milaan: “Zon, fashion en nieuwe merken. Heerlijk eten en drankjes met prachtig uit ...
Lees verder
De essentie van Sage and Ivy
23 May 2024
De essentie van Sage and Ivy
“Vrouwelijke elegantie gecombineerd met vakmanschap en folklore, resulterend in unieke, duurzame m ...
Lees verder